درب کنسرو بازکن برقی

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ طلبه اي از قم 

از اين که مي بينم دلدادگان به مباني متقن مرحوم علامه طهراني (که همان اسلام واقعي است) روز به روز افزايش مي يابند خوشحالم مي شوم. اجرکم عندالله
از حوصله شما در پاسخ متشکرم اما بنده متأسفانه چنين حوصله و البته فرصتي ندارم. لذا به صورت گزينشي فقط يک پاراگراف را نقد کردم که شما هم به رنگ قرمز در يادداشت درج کرده‌ايد. البته نظري هم در وبلاگي که شما از آن نقل کرده‌ايد ثبت کردم. برادر عزيز بنده تأکيد مي‌کنم که کار فردوسي در جاي خود ستودني است. اشتباهي هم نکرده و ادعاي زنده‌کردن اسلام هم نداشته. اين که نوشتيد مي‌گويد چه فرمان يزدان چه فرمان شاه اولا در نسخه مرکز تحقيقات کامپيوتري (سي دي شاهنامه) چنين بيت و مصراعي نيست. ثانيا در موارد مشابه فردوسي دارد از زبان قهرمانان داستان، مطالبي مي‌گويد. نقل کفر هم که کفر نيست. عقيده فردوسي را از ديباچه بايد خواند نه در متن حکايات شاهنامه که زبان ديگران چيزي مي‌گويد؛ چنان که قرآن هم کفريات ديگران را نقل مي‌کند. پيشنهاد مي‌کنم جهت شناخت بيشتر فردوسي و عقيده و آرمانش کتاب " بوسه بر خاک پي حيدر" نوشته مرحوم حجت الاسلام علي ابوالحسني (منذر) را بخوانيد. باز هم از حوصله شما متشکرم و باز هم تأکيد مي‌کنم که ديدگاه و نقد شما را قبول ندارم. خلاصه نقد هم اين است که اقدام ارزنده يک نفر با سوءاستفاده ديگران نبايد تخريب شود.
پاسخ

من موقعي بايد بحث را ادامه دهم كه شما حوصله بحث را داشته باشيد و از اينطور بحث كردن معذورم بايد حقايق روشن شود و اينطور اجمالي از اين شاخه به آن شاخه پريدن كار را حل نميكند لذا از جواب دادن به اين جملات فوق الذكر هم امتناع ميكنم ياعلي مدد التماس دعا انسان يا در مقام جواب هست يا نيست اگر نباشد كه خوب به بحث هم نميايد و اگر باشد اينطور گذرا و بدون تامل و جواب از كنار مطالب گذشتن صحيح نيست خدا شاهد بوده من تا كنون در مقام جدل هم حتي نبودم چه رسد به مغالطه خدا وكيلي تنها هدفم بحث دوستانه براي روشن شدن حقايق بوده است و من هم اين جوابيه را بر مشاغل ديگر ترجيح دادم تا حقيقت مشخص شود و الا بنده يكي از كاربران يكي از سايتها هستم و در اين ايام حسابي به مناسبت شهادت حضرت زهرا مشغول به كار بوده ام خوش حال شدم التماس دعا
+ ابو علي 
ادامه جواب برادر اردكاني :
مطلب دوم: ما فردوسي را اهل دوزخ ندانستيم خواهشا بفرماييد از كجا اين را ميگوييد و به ما نسبت ميدهيد؟؟!! و اما مطلب سوم استنادتان به جملات آقا حفظه الله:من براي دفه چندم خدمتتان بگويم كه اصل پاسخ ما را باز هم بخوانيد كه بنده نخواهم تكرار مكررات كنم ببينيد حرف من اين است كه اينها به اسم ملي بودن يكسري چيزها دارند به ما طاغوت گري آن را حمل ميكنند ببينيد اين جمله آقا را ((((((تخت جمشيد يک اثر معماري است، انسان اثر معماري را تحسين مي کند؛ چون متعلّق به ما و مال ايراني هست، به آن افتخار مي کند. """اما اين غير از آن است که ما دلها و ذهنها و جانهاي مردم را متوجه نقطه اي بکنيم که در آن خبري از معنويت نيست، بلکه نشانه طاغوت گري است"""))))) ببينيد آقا ميگويند اين دو مطلب است آقايان خوابتان نكنند ملي بودن آن غير از كتوجه كردن دل ها به طاغوت گري است!!!!راستي اينها ظرائفي است كه اگر امثال آقا نميگفتند ما هم گول خورده بوديم مطلب سوم: اينكه گفته ايد مگر شما ميدانيد كه فردوسي اهل نماز بوده و اهل عبادت بوده يانه : بر فرض كه فردوسي از اثر سجود و نماز و عبادت بدنش فرسوده شده باشد و تمام عمر را روزه بوده باشد و تمام سالها حج كرده باشد ، مگر اينها ملاك است (كل شيئ بحسبه ) همانطور كه توبه مال مردم خوردن عبادت كردن نيست در اينجا هم همينطور است من ميگويم بازهم بخوانيد اصل جواب ما را ببينيد عزيزم گفتار فردوسى: «چه فرمان يزدان چه فرمان شاه» بر اساس مذهب زرتشتيان است که شاه را نماينده خدا مى‏دانند، به اسلام چه مربوط؟ و اسلام خود يزدان را که در مقابل اهرمن است، ردّ مى‏کند، و اعتقاد به او را شرک و ثنويّت مى‏داند، تا چه رسد به سايه يزدان و نماينده او. و اطاعت سلطان و شاه و حاکم را هر چه باشد و هر که با باشد به مردم تحميل مى‏کند. اينكه ديگر صريح در مذهب زرتشت است حال اين ميان كه ترويج چنين مذهب هايي را كرده بياييم به نماز ها و عبادات او نگاه كنيم؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! يا للعجب يه سري به جامعه بزنيد خودم مواردي بالغ بر 100 مورد تعريف از كورش و تخت جمشيد و نوروزو.... ديده ام كه پاي آن تبليغ (( گفتار نيك پندار نيك كردار نيك )) بود الان در اصفهان ميدان شهدا يك مغازه فرش فروشي هست و با تيتر بزرگ نوشته فرش زرتشت و هزاران مورد ديگر كه خدا شاهد است ديده ام-----باز هم بايد بگوييم طوري نيست؟؟؟؟!!!!! لذا گفته بوديد به چه جرمي او را متهم ميكنيم؟؟؟----ما بيخود به كسي اعتراض نميكنيم در متن ما دليل اعتراض ما بود و اين هم يك مورد ديگر كه من از متن كپي كردم ((((ايرانيان را دعوت به آداب و رسوم زردشتى و احياء زند و اوستا، و تعريف و تمجيد بى حدّ و حساب از شاهنامه فردوسى، و بيان افسانه‏هاى کورش و داريوش و سيروس و رستم زال نمودند.)))) و اما خوب بود جواب آية الله جوادي آملي را به رئيس جمهور مطالعه ميكرديد كه صراحتا ميگويند : ((ياحسين ياحسين ما را نجات داد نه ايران ايران مرز پرگهر)) اين هم لينك سخنان استاد جوادي آملي http://www.sangarnews.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1424:-l---r------q-q--q-q-&catid=4:newsflash&Itemid=48
(((بعد هم حرف استاد جوادي كه نقل كرده ايد چه مخالفتي با حرف ما داشت؟)))خواهشا همانطور كه بنده تك تك جواب دادم شما هم چنين كنيد
التماس دعا يا علي مدد

سلام عليکم

مطالب حق است ، ولي نور غدير با ذکر نام هيچ فرد سياسي موافق نيست .

ممنونم. زبان، هويت يک ملت است. زنده داشتن فارسي به معناي مخالفت با زبان قرآن نيست. بيشترين خدمت به زبان و محتواي قرآن را ايرانيان فارس زبان کرده‌اند. ملازمه‌اي بين اين دو نمي‌بينم که بخواهيم بر اساس آن کار فردوسي را کم ارزش کنيم. از حوصله شما و نقدي که بر حاشيه بنده نگاشته‌ايد سپاسگزارم. يک سوال مهم: آيا شعر گفتن از حماسه، سبب دوزخي شدن است؟ آيا ما به باطن افراد راه داريم؟ آيا مي‌دانيم اهل عبادات نبوده؟ پس چرا بي‌جهت کسي را اهل جهنم بدانيم؟ درباره بهشتي يا جهنمي بودن ايشان قضاوتي ندارم. درباره زبان فارسي به بيانات مقام معظم رهبري هم مراجعه کنيد. آيت الله جوادي آملي اصرار دارند حتي کتابهاي کاملاً تخصصي را به زبان فارسي بنويسند. سخن در اين باره زياد است. کار احمدي نژاد اشتباه بود اما نبايد با اشتباهي ديگر جبران کرد. موفق باشيد.
پاسخ

بسم الله الرحمن الرحيم باعرض سلام خدمت دوست بزرگوار جناب اردكاني اولا تشكر ميكنيم از اينكه پيگير بحث هستيد ببخشيد از اينكه پاسختان دير شد بنده مشغول نوشتن يك ويژه نامه به مناسبت شهادت حضرت زهرا بودم لذا براي همين نرسيدم زودتر خدمتتان برسم -قبل از اينكه دوباره وارد پاسخ شوم نكته اي را عرض كنم كه نتيجه از اين بحث را تفاهم قرار دهيم و با ديد تقابل و مقابله كردن پيش نرويم كه هم فرصتي از شما تلف شود هم از ما لذا با ديد بي طرفي پيش برويم لذا هر آنچه اين حقير ميگويد تك تك جواب دهيد و همچنين ما چنين وظيفه اي داريم- واما پاسخ : اينكه فرموده ايد زنده نگه داشتن فارسي به معناي مخالفت با زبان قرآن نيست اين حسن ظن شما و افراد پاكدلي مانند شماست ولي دشمن دارد با همين فردوسي ها با پنبه سرمان را ميبرد چراكه شما ما حصل افعال اينان را ببينيد چه شده است همانطور كه در متن پاسخ ما موجود است:(((( لغت قرآن را که زبان اوّل هر مسلمان است لغت اجنبى خواندند؛ و تعليم و تدريس لغت و زبان و دستور عربى را در مدارس به سرحدّى تنزّل دادند که در حکم عدم بود، ولى لغات اجنبى و لغات غير مأنوسه أى، را از کتاب اوستا مى‏يافتند و با هزار برهان و دليل مى‏خواستند به جاى آن لغات مأنوس و شيرين عربى به کار برند. و براى وزارت معارف، فرهنگستان تشکيل دادند، و در آن جز اين روش اسلام زدائى و غرب گرائى چيز ديگر ملموس نبود.در هر يک از کشورهاى اسلامى به مناسبت سوابق تاريخى قبل از اسلام آن، همين برنامه را اجرا کردند. در ايران به نام پان ايرانيزم و در کشورهاى عرب به نام پان عربيزم، و نعرة العروبه، و در ترکيّه به نام پان ترکيزم، و در هند و پاکستان به نام پان هندوئيزم و بالأخره در هر محدوده و محيط کوچکى هم که بود همچون سواحل خليج فارس و شيخ نشين‏هاى قطر و قطيف و ابو ظبى و غيرها هى استقلال دادند، و بر روى آن يک پان گذاردند.)))) خواهشا تك تك اين كلمات را دقت كنيد كه من نخواهم سه باره تكرار كنم تا متوجه اين امر بشويد كه درست است به ماها ميگويند فردوسي ها خدمت به اسلام و قرآن ميكنند ولي زير آبي دارند كار خود را پيش ميبرند و ما در غفلت و روي حساب دلهاي پاك خودمان به آنها هم حسن ظن داريم!!!!!!!!! ببينيد عزيزم بنده با ايران و فارسي مخالف نيستم بلكه بنده به اين عنوان كه ايران يك كشور شيعي است از ايران تعريف و تمجيد هم ميكنم حرف من چيز ديگري است من همان جمله مقام معظم رهبري حفظه الله را ميگويم كه در باره تخت جمشيد و استقبال مردم از ان فرموده بودند دشمن ما را به آثار تاريخي سوق نميدهد بلكه تحت اين عنوان ما را به طاغوت گري سوق ميدهد چون اين نماد طاغوت گري است(باز هم شفارش ميكنم باري ديگر پاسخ ما را به دقت بخوانيد)
اشکال پاسخ شما اين است که در عوض نقد سخنان احمدي نژاد، فردوسي را نقد کرده‌ايد. ارزش فردوسي به جاي خود محفوظ است و نه تنها مسلمان بوده بلکه بنا به برخي تحقيقات، شيعه بوده است اما ادعاي نجات اسلام نداشته است. اشتباه احمدي نژاد را بايد يادآور مي‌شديد که فردوسي چنين ادعايي نداشته و آثار او نيز در اين راستا نيست. واقعيات تاريخي هم اين ادعا را ثابت نمي‌کند بلکه خلافش را مي‌رساند. به خاطر اشتباه افاحش احمدي نژاد که فکر مي‌کنم برخاسته از انشاي آقاي خاص است، در حق فردوسي جفا نشود. پوزش مي‌خواهم.
پاسخ

با سلام خدمت دوست عزيز جناب آقاي اردكاني از اينكه با نظراتتان ما را در احياي معارف حقه ياري ميكنيد كمال تشكر را داريم اولا: ما در نقدمان بر جناب فردوسي نگفتيم ايشان مسلمان نبوده يا شيعه نبوده بلكه به نظر خود حقير ايشان حتما مسلمان و از شيعيان اميرالمومنين عليه السلام بوده است و شكي در اين مطلب نيست ولي شيعه بودن او ربطي به اين ندارد كه اين فعل او هم حق بوده است بلكه او همانطور كه در متن آمده است كاري جز به انزوا كشيدن زبان قرآن نداشته است و و ترويج فرهنگ زرتشت و زند و اوستا نموده است ( متن را دوباره با تامل مطالعه فرماييد.) ثانيا : اينكه ما احمدي نژادها را نقد ميكنيم به خاطر اين است كه آنها اخيرا حرفهايي ملي گرايانه ميزنند و به احياء سنت هاي زرتشت و ايران قديم روي آورده اند. حال جناب احمدي نژاد براي اثبات اين حرفها ديده بهترين كسي كه اين حرفها را ميزند فردوسي است و مي آيد با حرفهاي فردوسي و دفاع از فردوسي ها حرف او و خود را زده و بيان ميكند لذا ما ميآييم با نقد فردوسي كه ريشه و پايه حرف هاي احمدي نژاد است سخنان او را هم رد ميكنيم ثالثا : شما اگر با كار آقاي فردوسي موافق باشي نبايد هيچ مخالفتي با احمدي نژاد داشته باشي چون او هم حرفهاي او را زده و از او تجليل ميكند رابعا : به اعتراف خودتان اينكه بگوييم فردوسي ها اسلام را زنده كردند اشتباه است ، و او خدمتي به اسلام نكرد (مرحبا بناصرنا ) ما هم دقيقا همين را ميگوييم،پس چه جاي تجليلي مي ماند؟ باز تاكيد ميكنم متن را بخوانيد. شما چه جاي تجليلي از فردوسي ميبينيد؟ كه فقط حرف از عجم ميزند؟ بسي رنج بردم در اين سال سي عجم زنده كردم بدين پارسي دقت كنيد عجم يعني غير عرب يعني زبان قرآن نباشد هرچه ميخواهد باشد بعد هم احمدي نژاد هم براي همين بهترين زبان را زبان فارسي ميداند ( كه نزد متخصصان زبان حرفي كاملا مضحك است چون زبان فارسي اولا اصالتي ندارد ثانيا استقلالي ندارد و بيشتر لغاتش عربي و مقداري از آن انگليسي است و .... ) آخرين نكته : يكي از علماء فرموده بودند كه ايشان اگر همان يك شعرش را در توحيد نميگفت اهل دوزخ بود ولي اميد است كه همان شعر نجاتش دهد
سلام جوابيه خوبي بود. ممنون
فلهذا خَسِرَ الدُّنْيَا وَ الاخِرَةَ