سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
►▌ علوم و معارف اسلامی ▌ ◄
 
 

 

خداوند عالم بشر را امر بشکر به شکرگزارى فرموده چنان که میفرماید وَ اشْکُرُوا لِی وَ لا تَکْفُرُونِ شکر نعمت مرا بجاى آورید و کفران نعمت من نکنید. 152- البقره‏

و میفرماید: لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ  اگر شکر نعمت کنید نعمت شما را زیاد میکنم. 7- ابراهیم‏

و میفرماید: وَ مَنْ یَشْکُرْ فَإِنَّما یَشْکُرُ لِنَفْسِهِ وَ مَنْ کَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِیٌّ حَمِیدٌ  هر کس شکر حق گوید بنفع خود او است (که خدا نعمتش بر او بیفزاید) و هر که ناسپاسى و کفران نعمت خدا کند بزیان و ضرر او است و (خداوند احتیاج بشکر مردم ندارد بلکه) خدا بى‏نیاز است از شکر خلق.  12- لقمان‏

و حقیقت شکر اقرار و اعتراف و سپاسگزارى از نعمت نعمت‏ دهنده است. و مرویست که خداوند وحى فرمود بحضرت داود علیه السّلام که: اى داود حق شکر مرا بجاى آور (بنحوى که شایسته منست) عرض کرد: چگونه شکر تو را کنم پروردگارا حق شکر تو؟ و حال آنکه هیچ شکرى نیست که به آن تو را شکر کنم مگر آنکه آن شکر نیز نعمت تو است.

خطاب رسید: حال مرا بحد أعلا شکر کردى زیرا دانستى که این هم از منست، عرضکرد: آدم را بید قدرت خود آفریدى و او را پدر همه پیغمبران و اولیاء خود قرار دادى و امر فرمودى بملائکه تا او را سجده نمودند، چگونه شکر تو را کرد؟ خطاب رسید که: دانست همه اینها از من است، و چون اعتراف کرد که از من است ادا نمود حق شکر مرا.

حد أعلا شکر




موضوع مطلب :

ارسال شده در تاریخ : یکشنبه 91 فروردین 6 :: 7:0 صبح :: توسط : ابوعلی

درباره وبلاگ
هدف از بر پایی این وب آشنایی با اهداف و روش های اهل بیت عصمت و طهارت و بیان علوم ومعارف اسلامی است . ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در ضمن این وبلاگ پاسخگوی سوالات دینی شماست سوالات خود را به واسطه ایمیل یا در قسمت نظرات در میان بگذارید در اولین فرصت جوابتان داده می شود. با آرزوی موفقیت روز افزون برای دوستداران ائمه معصومین علیهم السلام .
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 14
کل بازدیدها: 278980