سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
►▌ علوم و معارف اسلامی ▌ ◄
 
 

 

چند روایت امام صادق علیه السلام در اوصاف شیعه‏

از «تفسیر عیاشى» از حضرت صادق علیه السلام روایت است که آن حضرت فرمود:

انَّما شِیعَتُنا اصْحابُ الْارْبَعَة الْاعْیُنِ عَیْنٍ فِى الرَّأْسِ وَ عَیْنٍ فِى الْقَلْبِ، الَا و الْخَلائِقُ کُلُّهمْ کَذلِکَ، الّا انَّ اللهَ فَتَحَ ابْصارَکُمْ وَ اعْمى‏ ابْصارَهُم«بحار الانوار» ج 15 کتاب الاخلاق ص 31.

 «شیعیان ما داراى چهار چشم هستند، دو چشم در سر، و دو چشم در دل. متوجّه باشید که همه بندگان خدا چنین‏اند لکن خدا چشم دل شما شیعیان را باز کرده و چشم دل دیگران را نابینا نموده است».

و از «محاسن» برقى از حضرت صادق علیه السّلام روایت است که:

انَّ لِکُلِّ شَئْىٍ جَوْهَراً وَ جَوْهًرُ وُلْدِ آدَمَ مُحَمَّدٌ صلّى الله علیه و آله و سلّم وَ نَحْنُ وَ شِیعَتُنا  «بحار الانوار» ج 15 کتاب الایمان ص 109.

 «از براى هر چیزى حقیقت و جوهرى است و جوهر فرزندان آدم محمّد صلّى الله علیه و آله و سلّم است، و ما هستیم و شیعیان ما هستند».

و نیز از «محاسن» از حضرت صادق علیه السّلام روایت است که به فضیل بن یسار که از خواصّ شیعیان و روات آن حضرت بود فرمودند: انْتُمْ وَ اللهِ نُورٌ فى ظُلُمات‏الْارْض   بحار الانوار» ج 15 کتاب الایمان ص 109 «سوگند به خدا که شما نور هستید در ظلمات زمین».

و نیز از «محاسن» نقل است از على بن عبد العزیز از حضرت صادق علیه السّلام که مى‏فرمود:

وَ اللهِ انّى لَاحِبُّ ریحَکُمْ وَ ارْواحَکُمْ و رُؤْیَتَکُمْ وَ زیارَتَکُمْ، وَ انّى لَعَلى‏ دِینِ اللهِ وَ دینِ مَلائکَتِهِ فَاعینُوا عَلى‏ ذلِکَ بِوَرَعٍ، انَا فِى الْمَدینَة بِمَنْزِلَة الشُّعَیْرَة [الشَّعْرَة] اتَقَلْقَلُ حَتّى ارَى الرَّجُلَ مِنْکُم فَاسْتَریحَ الَیْهِ  بحار الانوار» ج 15 کتاب الایمان ص 109

 «سوگند به خدا که من بوى شما را دوست دارم، و ارواح شما را دوست دارم، و زیارت و دیدار شما را دوست دارم، و حقّاً که من بر دین خدا و دین فرشتگان خدا هستم، اى شیعیان، شما مرا بر این دین یارى کنید. من در تمام مدینه مانند یک دانه جو تک و تنها هستم، در تمام مدینه حرکت مى‏کنم تا یکى از شما را ببینم و با ملاقات و دیدار او استراحت خاطر برایم حاصل شود.»

دوستان نظر یادتون نره

 




موضوع مطلب : اخلاقیات

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 90 اسفند 16 :: 1:34 صبح :: توسط : ابوعلی

درباره وبلاگ
هدف از بر پایی این وب آشنایی با اهداف و روش های اهل بیت عصمت و طهارت و بیان علوم ومعارف اسلامی است . ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در ضمن این وبلاگ پاسخگوی سوالات دینی شماست سوالات خود را به واسطه ایمیل یا در قسمت نظرات در میان بگذارید در اولین فرصت جوابتان داده می شود. با آرزوی موفقیت روز افزون برای دوستداران ائمه معصومین علیهم السلام .
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 31
کل بازدیدها: 279019