سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
►▌ علوم و معارف اسلامی ▌ ◄
 
 

پیشگویی از ولادت امیرالمومنین

به سند معتبر از حضرت صادق علیه السّلام روایت کرده است که: فاطمه بنت اسد مادر حضرت امیر المؤمنین على علیه السّلام به نزد ابو طالب علیه السّلام آمد و او را بشارت داد به ولادت حضرت رسول صلّى اللّه علیه و آله و سلّم، و غرایب بسیار نقل کرد، ابو طالب گفت: سى سال صبر کن که براى تو هم فرزندى به هم خواهد رسید که مثل این فرزند باشد در همه کمالات به غیر از پیغمبرى .

و شیخ کلینى به سند معتبر دیگر از آن حضرت روایت کرده است: در هنگام ولادت حضرت رسول صلّى اللّه علیه و آله و سلّم فاطمه بنت اسد نزد آمنه حاضر بود، پس یکى از ایشان به دیگرى گفت: آیا مى‏بینى آنچه من مى‏بینم؟ دیگرى گفت: چه مى‏بینى؟ گفت: این نور ساطع که ما بین مشرق و مغرب را فرا گرفته است، پس در این سخن بودند که ابو طالب علیه السّلام در آمد به‏ ایشان گفت: چه تعجّب دارید؟ فاطمه خبر آن نور را ذکر کرد، ابو طالب او را گفت:

مى‏خواهى تو را بشارتى دهم؟ گفت: بلى، ابو طالب گفت: از تو فرزندى به هم خواهد رسید که وصىّ این فرزند خواهد بود

جلاء العیون، المجلسی ،ص:73-74




موضوع مطلب :

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 91 خرداد 16 :: 5:55 صبح :: توسط : ابوعلی

درباره وبلاگ
هدف از بر پایی این وب آشنایی با اهداف و روش های اهل بیت عصمت و طهارت و بیان علوم ومعارف اسلامی است . ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در ضمن این وبلاگ پاسخگوی سوالات دینی شماست سوالات خود را به واسطه ایمیل یا در قسمت نظرات در میان بگذارید در اولین فرصت جوابتان داده می شود. با آرزوی موفقیت روز افزون برای دوستداران ائمه معصومین علیهم السلام .
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 42
کل بازدیدها: 279637