• وبلاگ : ►▌ علوم و معارف اسلامي ▌ ◄
  • يادداشت : آيا نوروز ريشه ديني دارد؟
  • نظرات : 5 خصوصي ، 64 عمومي
  • پارسي يار : 3 علاقه ، 3 نظر
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    خدمت همه دوستاني که در نظراتشون گفتن نوروز با اسلام تعارض نداره عرض مي کنم :
    اصل مشکلي که هست اينه که بنابر دستورات شديد رسول اکرم در روز غدير وظيفه تمام ما مسلمين است که تا روز قيامت اين روز را بزرگترين عيد خود بدانيم و رسول خدا اين روز را بزرگترين عيد مسلمين اعلام کردند.
    حال اگر از بحث در باره ريشه و اساس نوروز بگذريم، از بحث تعارض آن با عيد بزرگ غدير نمي توانيم بگذريم.

    آيا در روز قيامت اگر رسول خدا جلوي ما را بگيرند و به ما بفرمايند :
    مگر پيام من به شما نرسيد که بايد بزرگترين عيد شما عيد غدير باشد پس چرا در حق غدير کوتاهي کرديد و نوروز را بزرگترين عيد خود دانستيد؟ جوابي براي گفتن داريم؟!!! درحالي که اکثر قريب به اتفاق ايرانيان از دو ماه قبل از نوروز خود را براي رسيدن نوروز آماده مي کنند، لباس نو ميخرند، خانه تکاني ميکنند، در نوروز به ديدن تمام خويشان و اقوام دور و نزديک ميروند و در ديد و بازديد به هيچ وجه کوتاهي نمي کنند، عيدي درست و حسابي ميدهند و ميگيرند و تا 13 روز اين عيد را ادامه ميدهند و حتي اگر کسي از دوستان و آشنايان را تا يکي دو ماه بعد از نوروز ببينند عيد را تبريک مي گويند.
    اما در روز عيد غدير در بهترين حالت فقط در روز عيد به ديدن سادات اقوام ميروند و يا در خانه بزرگ خاندان جمع ميشوند و سادات هم يک عيدي جزئي ميدهند و نه خانه تکاني صورت ميگيرد و نه ديد و بازديد مفصلي و نه خريد لباس نو و نه ايجاد آمادگي براي فرارسيدن عيد.

    آيا اين اختلاف فاحش کسي مي تواند ادعا کند که عيد غدير بزرگترين عيد ماست؟!!!!!!

    پاسخ

    ممنون از بيان مفيدتون