• وبلاگ : ►▌ علوم و معارف اسلامي ▌ ◄
  • يادداشت : آيا نوروز ريشه ديني دارد؟
  • نظرات : 5 خصوصي ، 64 عمومي
  • پارسي يار : 3 علاقه ، 3 نظر
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + nasim 
    با سلام نظر شمارا به گزيده بيانات حضرت امام خميني(ره)در اين مورد جلب ميكنم

    عيد از نظر امام خميني

    عيد ملت مستضعف روزي است که مستکبرين دفن شوند. عيد ملت ما روزي است که ريشه هاي فسادي که امروز در بعضي نقاط ايران هستند از بين بروند و مي روند.

    عيد سعيد و مبارک در حقيقت آن روزي است که با بيداري مسلمين و تعهد علماي اسلام تمام مسلمانان جهان از سلطه ستمکاران و جهانخواران بيرون آيند، و اين مقصد بزرگ زماني ميسر است که ابعاد مختلفه احکام اسلام را بتوانند به ملت هاي زير ستم ارائه دهند و ملت ها را با اسام ناشناخته آشنا کنند.

    عيد مسلمين وقتي سعيد و مبارک است که مسلمين خودشان استقلالشان را، و مجدشان را آن مجدي که در صدر اسلام بر مسلمين بود به دست بياورند.

    مادامي که مسلمين، درحال تفرق و تشتت، درحالي که همه چيزشان پيوسته به غير است، هيچ روزي براي آن ها مبارک نيست . مبارک روزي است که دست اجانب از ممالک ما، از ممالک اسلامي کوتاه شود و مسلمين روي پاي خودشان بايستند و امور مملکتشان را خودشان به دست بياورند.

    عيد واقعي آن است که انسان رضاي خدا را به دست بياورد، درون خود را اصلاح کند.

    در اعياد که اسلام به ما عنايت فرموده است، در همه آن، آنچه انسان ملاحظه ميکند همه اش مسئله و درخواست و ذکر و دعاست، نماز است، روزه است، ذکر است، دعاست.

    و در اين عيد (نوروز) هم که عيد ملي است و اسلامي نيست، لکن اسلام هم مخالفتي با او ندارد، باز مي بينيم که در روايتي وارد شده از آداب امروز روزه گرفتن است، از آداب امروز دعا کردن و نماز خواندن است. و اين به ما مي فهماند که هر ملتي بخواهد به راه راست برود و بخواهد استقلال خودش را، آزادي خودش را بخواهد حفظ کند، بايد در عيدش و غير عيدش تذکر داشته باشد. و ذکر خدا بکند، براي خدا باشد، حتي در عيدش دستور روزه است ، دستور استحبابي، روزه اي که بايد انسان منقطع بشود از شهوات خودش، و متوجه خداي تبارک و تعالي شود.

    ايام نوروز برويد در اين مريضخانه ها، برويد احوال اين ها را، اين هايي که آواره شده اند،....به اين ها سرکشي کنيد ، و آن تشريفات سابق را تخفيف بدهيد.

    اگر بخواهيد ملت قوي و آزاد باشيد از تشريفات يک قدري بکاهيد. عيد را در بين دوستان خودتان، ملت خودتان، مجروحان خودتان، معلولان خودتان.... اين عيد را در بين آنها با هم عيد کنيد....و شما وقتي عيد داريد که اخلاق عيد داشته باشيد.