• وبلاگ : ►▌ علوم و معارف اسلامي ▌ ◄
  • يادداشت : آيا نوروز ريشه ديني دارد؟
  • نظرات : 5 خصوصي ، 64 عمومي
  • پارسي يار : 3 علاقه ، 3 نظر
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    باسلام خدمت همه دوستان .
    عرض بنده با تمام دوستان پيرامون عيد بت پرستان نوروز اين است :
    1-تفسير الميزان (جلد 15ص312) مشاهده کنيد که متعلق به بت پرستان است
    2-آيه 36 سوره توبه در اثبات سال و ماه قمري که نوروز را به طريق اولي باطل مي کند .
    يکي از نظريات بهايت : تلفيق آداب و رسوم قومي و قبيله اي با معارف ديني اديان مختلف جهان . که تلفيق نوروز با معارف اسلام از همين قبيل نظريات است . (مراجعه به کتب بهايت که به وفور يافت مي شود !)
    3-تبليغ غرب و انگلستان و دست پرورده هاي آنان از جمله شيطان پرستان براي احياء نوروز (سند - مراجعه شود به کتاب تاريخ يعقوبي و رساله نوين) . اين براي زماني است که ايران مستعمره انگليس بوده و آنها براي خاموشي غدير و سنت هاي ديني نوروز را ترويج مي دادند .
    4-مسئله شيطان پرستي اريک اشميت رئيس گوگل و تبليغ نوروز در گوگل در روز اول فروردين طبق سنوات گذشته .
    5-با مراجعه به تاريخ متوجه خواهيد شد که نوروز حدود 100 سال است که مجددا در ايران رنگ و بويي گرفته است . (تاريخ يعقوبي) لذا اين امر نشان دهنده اين است که در عصر گذشته علما و بزرگان مذهب تشيع در ايران از قبيل شهيد مدرس و شيخ بهايي و ... آن را خاموش کرده بودند .
    6-مراجعه به کتاب منتهي الآمال باب موسي بن جعفر ص826 پاراگراف آخر
    امام در مورد نوروز فرمودند : من در اخباري که از جدم رسول خدا صلي الله عليه وآله وارد شده تفتيش کردم و از براي اين عيد چيزي نيافتم و اين عيد سنتي بوده از براي فرس و اسلام او را محو نموده و پناه مي برم به خدا از آنکه احيا کنم چيزي را که اسلام محو کرده باشد آن را .

    ضمنا از عزيزي که پيرامون ارتباط بهايت و نوروز اشکال وارد کردند خواهشمنم که محبت کنند با فردي بهايي هم کلام شده و از او پيرامون نوروز سوال بفرمايند و جواب خود را بگيرند البته علاوه بر مراجعه به کتب آنها .
    به عنوان مطلب آخر بايد عرض کنم . خوب بود تا عزيزان تمام تحقيق را در سايت اسلام شناسي مطالعه مي فرمودند و بعد شبهه پراکني مي کردند ، چرا که تمام مسائلي که در اين نظرات به عنوان شبهه اين تحقيق مطرح مي شود در آنجا به طور جامع و مستند پاسخ داده شده .
    يا علي
    www.islamshenasi.com